فواید ماساژ

  • ۰
  • ۰

درمان سردرد با کشش ماهیچه‌های پشت گردن

۱. ماهیچه‌های پشت گردن خود را پیدا کنید

درمان سردرد با ماساژ - ماهیچه های پشت گردن

حداقل شش ماهیچه در ناحیهٔ پشت گردن (Posterior Neck)، بین قاعدهٔ جمجمه تا کتف‌ها وجود دارند. فشار در همین ناحیه از بدن است که باعث بیشتر سردردها است. برای درمان سردرد با ماساژ ماهیچه‌های پشت گردن:

۲. ماهیچه‌های قاعدهٔ جمجمه را به کار بگیرید

درمان سردرد با ماساژ ماهیچه‌های پشت گردن

روی پشت خود دراز بکشید و هر دو دست را پشت گردن‌تان قرار دهید. یک دست را روی دست دیگر قرار بگذارید. یک توپ گلف را در کف دست بالایی بگذارید. دست‌ها و توپ گلف را طوری قرار دهید که در یک سمت ستون فقرات باشند، نه درست زیر ستون فقرات، بعد هم سرتان را طوری به طرفین بچرخانید که توپ گلف حرکت کند. فقط وقتی دست‌تان را حرکت دهید که لازم باشد توپ را به قسمت پایین‌تر گردن ببرید. وقتی یک سمت ستون فقرات را ماساژ دادید، توپ گلف را به سمت دیگر برده و همین کار را تکرار نمایید.

۳. ماهیچه‌های پشت گردن را بکشید

درمان سردرد با ماساژ - کشیدن ماهیچه های پشت گردن

این کشش‌ها را در حالت نشسته یا حتی زیر دوش می‌توانید انجام دهید. صاف بنشینید و دست را از سمت بالا به پشت سر ببرید. سرتان را با دست و به‌آرامی به‌سمت جلو بکشید تا کشش ماهیچه‌ها را احساس کنید. می‌توانید سرتان را به‌اندازهٔ ۴۵ درجه به‌سمت جلو و به طرفین بکشید.

سپس یک دست را روی سر قرار دهید و سرتان را به همان سمت بدن بکشید تا کشش را احساس کنید. این کار را با دست مخالف هم تکرار نمایید.

۴. ماهیچه‌های گردن را در حالت درازکش بکشید

کشیدن ماهیچه های گردنش در حالت خوابیده برای درمان سردرد با ماساژ

به پشت دراز بکشید. زانوها را به سمت بالا خم کنید و دست چپ را در حالی که کف دست‌تان رو به زمین قرار دارد، زیر قاعدهٔ ستون فقرات قرار دهید. دست راست را بالای سرتان قرار دهید. همین‌طور که به سقف نگاه می‌کنید، با دست، سر را به‌سمت راست بکشید تا کشش را احساس کنید.

باز هم با دست، سر را به‌سمت راست بکشید، اما این بار سرتان را حدود ۴۵ درجه بچرخانید تا صورت‌تان به‌سوی دیوار سمت راست برگردد. حالا سر را به‌اندازهٔ ۴۵ درجه به‌سمت چپ بچرخانید، طوری که نگاه‌تان به‌سوی دیوار سمت چپ برگردد، اما سرتان را با دست به‌سمت راست بکشید. کل این تمرین را با دست چپ روی سر، برای سمت چپ بدن هم تکرار نمایید.

  • ۹۹/۱۲/۱۹
  • بهزاد ایرانی

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی