فواید ماساژ

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فواید ماساژ ریلکسیشن

به دلیل افزایش جریان خون و دفع مواد زائد از جمله اسید لاکتیک حالت نرمی به تمام اعضای بدن شما دست می دهد .

این ماساژ باعث تحریک شاخه های عصبی و در نتیجه آرام سازی سیستم عصبی می شود ، بدین طریق باطری بدن شما مجددا شارژ شده و نگرانی هایتان را برای مدتی بدست فراموشی می سپارید .

افزایش گردش خون ، موجب گرم شدن  و باز و گسترده شدن بافت های عضلانی  می گردد و این عوامل انعطاف بدنی را افزایش داده و نتیجه ثانویه ماساژ ، فردی فعال ، شاداب و  با اعتماد به نفس را می سازد .

ماساژ موجب تغذیه سلولی گشته و نیز موجب افزایش رها سازی اندروفین از سیستم عصبی مرکزی شده و این عامل موجب تعدیل انتقال پیام درد شده و دردها تسکین می یابند و با عدم وجود درد هشیاری شما بالا رفته  و قدرت تفکر شما را به طرز شگفت انگیزی ارتقا‍ء می دهد .

این نوع ماساژ که به " یوگا برای افراد تنبل " تشبیه شده که در آن تمام عضلات بدن کشیده می شوند و مفاصل نیز باز و بسته می شوند .

با آرام سازی عضلانی و حرکت آزاد مفاصل و کاهش درد بدن شما از آن حالت خشکی در آمده و به انعطاف معقولی می رسند و " سطح انرژی " بدن در حال نرمال قرار می گیرد و قابلیت ارتجاعی بدن افزایش پیدا کرده و سلامت تمام نقاط آن  تضمین می شود .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

اگر شما در محیطی زندگی می کنید که دائما تحت  فشار قرار دارید ماساژ ریلکسی بهترین راه برای تمدد اعصاب و بدست آوردن آرامش است .

 یک تغییر جزئی در دست ها و پاهای شما می تواند سیستم کل بدن شما را دگرگون سازد .

اگر در دنیای پر سرعت امروزی زندگی می کنید و نمی توانید برای بدن خود آنطور که باید و شاید اهمیت قائل شوید این تنها کاری است که می تواند جوانی و شادابی شما را تضمین کند ..

زمانی که ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد تجمع مواد زاید از جمله اسیدلاکتیک می‌تواند باعث درد، گرفتگی. حتی اسپاسم عضلانی شود . ماساژ بطور عام و ماساژ سوئدی به طور خاص ، گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده ، مواد غذایی و اکسیژن تازه را به بافت‌های مزبور می‌رساند و به خروج مواد سمی و بهبودی کمک می‌کند . همچنین عضلات در حال کشش می‌توانند به رگهای خونی و اعصاب فشار آوردند و با محدود کردن جریان خون باعث ایجاد درد شوند . با ماساژ منطقه مورد اثر ، به تدریج فشار عضله بر اعصاب درگیر کاهش یافته و درد کاهش می‌یابد . همین مکانیسم در بهبود عضلات آسیب دیده با ماساژ باعث سودمندی آن است . علاوه بر این ، ماساژ باعث افزایش اندروفین‌ها ( نابود کننده‌های درد ) و افزایش ترشح هورمون سروتونین ( تعدیل کننده خلق و خوی ) می‌شود . همچنین ثابت شده که هورمون استرس ( کورتیزول ) را آزاد می‌نماید . به همین دلیل ماساژ اغلب به عنوان یک درمان تکمیلی برای افرادی که سیستم ایمنی آنها بر اثر استرس تضعیف شده توصیه میشود .

از جمله مزایای این تمرین ارتقای سطح هوشیاری ، انگیزه ، اعتماد به نفس و تمرکز است .

موارد درمانی :

خستگی عمومی - کوفتگی -  حساسیت و تحریک پذیری - بی حسی -  بی قراری - کسالت صبحگاهی -  پریشان خیالی -  ترس -  اختلالات خواب -  عدم اعتماد به نفس -  تصلب عمومی بافت ها -  سختی عضلات -  احساس ضعف در هنگام راه رفتن ، دویدن ، ایستادن ، نشستن –  مور مور شدن و خواب رفتگی اندام ها   ورم دست و پا 

با ماساژ از بیماریهای خود و فرزندانتان پیشگیری کنید

 پس هر طور که شده به دنبال این نوع ماساژ بروید.


برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

  • بهزاد ایرانی