فواید ماساژ

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرح توجیهی (FS)

طرح توجیهی (FS) یک برنامه ریزی و مطالعه ی دقیق و هدفمند در رابطه با احداث و اجرای یک پروژه ی اقتصادی یا یک ایده ی کسب و کار میباشد. در این برنامه ریزی تلاش می شود تا ابعاد مختلف و جزئیات گوناگونی را مورد مطالعه ی اختصاصی و تجزیه و تحلیل مالی قرار دهند. این مطالعات به عنوان یک طرح امکان سنجی شرایط و ضوابط عملیاتی بودن پروژه ی اقتصادی را ارزیابی می کند و به دنبال پاسخ به این پرسش کلی است که آیا این ایده ی کسب و کار در قالب یک پروژه ی اقتصادی قابلیت اجرایی دارد یا نه. طرح توجیهی در زمینه های گوناگون و متفاوتی می تواند به سرمایه گذاران خصوصی و عمومی(دولتی) در تصمیم گیری شان در رابطه با تخصیص سرمایه به یک ایده ی کسب و کار کمک نماید. آن ها بر اساس نتایج و تجزیه و تحلیل های یک طرح امکان سنجی نتیجه می گیرند که آیا سرمایه گذاری بر روی این پروژه ی اقتصادی خواسته های آن ها را برآورده می کند یا خیر.

طرح توجیهی و توسعه در کسب و کار

مطالعات و تجزیه و تحلیل امکان سنجی یک پروژه، با مورد ارزیابی قرار دادن جنبه های مختلفی از احتمالات و امکانات اجرای پروژه هم چون ظرفیت بازار، میزان بازگشت سرمایه و شیوه های متناسب با آن و سایر موارد مهم و ضروری، نقشه ی راهی را ترسیم می کند که در هر صورت با اصولی برای موفقیت کسب و کار همراه خواهد بود. این نقشه ی راه در یک طرح توجیهی موانع ، مشکلات و آسیب های احتمالی را تشخیص داده و با کاهش احتمال شکست در اجرای پروژه موجب توسعه ی کسب و کار و رشد درآمدهای اقتصادی و مالی یک پروژه ی اقتصادی می گردد.

جهت دهی و جذب سرمایه گذار با طرح توجیهی

امکان سنجی یک ایده ی کسب و کار با مشخص نمودن مسیر و تجزیه و تحلیل های مختلف از جزئیات پروژه چگونگی حرکت پروژه ی اقتصادی را نشان می دهد و جهت آن را تعیین می نماید. جهت دهی طرح توجیهی به یک کسب و کار بدین معنی است که سرمایه گذاران و سایر افرادی که با پروژه درگیر هستند زمینه های حرکتی پروژه در بازار را ردیابی می کنند و بر اساس این زمینه های حرکتی تصمیم می گیرند. تصمیم گیری سرمایه گذاران اعم از خصوصی و عمومی(دولتی) بر اساس یک طرح توجیهی در جذب سرمایه های مورد نیاز برای احداث و اجرایی کردن ایده ی کسب و کار کاملاً ضروری و حیاتی میباشد. یک طرح توجیهی مناسب می تواند در جذب سرمایه گذاری برای پروژه به شکلی جدی نقش آفرینی کند.

تدوین و تأمین منابع فنی در طرح توجیهی

هر پروژه ی اقتصادی با توجه به میزان تولید محصولات و خدمات، و هم چنین زمانبندی تولید یک محصول نیازمند امکانات و تجهیزات فنی میباشد. این امکانات و تجهیزات فنی هم شامل ابزارهای فناوری و تکنولوژیک برای تولید محصولی با کیفیت در کم ترین زمان ممکن می شود و هم نیروی انسانی فنی و متخصص مورد نیاز را در بر دارد. در یک طرح توجیهی که عموما توسط گروهی از مهندسان مشاور تهیه میشود، تلاش می شود تا منابع فیزیکی و انسانی فنی مرتبط با حوزه ها و جنبه های تخصصی یک پروژه ی تهیه گردد، اقتصادی تشخیص داده شود و شیوه های تأمین این منابع مورد بررسی قرار گیرد. کاربرد طرح توجیهی در پیش بینی منابع فنی مورد نیاز می تواند در بخش های مختلف اجرای یک ایده ی کسب و کار اثر گذار باشد. تأمین ابزار و تجهیزات تکنولوژیک نیز خود نیازمند بررسی میزان مورد نیاز و شیوه های تأمین آن در یک طرح توجیهی میباشد. در این بخش تعیین می شود که چه میزان بودجه و از کدام منابع باید برای تأمین این تجهیزات صرف شود. هم چنین در خصوص منابع فنی انسانی و متخصص نیز تعداد مورد نیاز این افراد برای یک پروژه ی اقتصادی و میزان توانایی کیفی آن ها در انجام امور فنی مربوطه باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

شیوه های بازاریابی در طرح توجیهی

فروش محصولات و خدمات همواره یکی از اصلی ترین و تأثیرگذارترین عوامل تعیین کننده ی شکست و موفقیت یک پروژه ی اقتصادی میباشد. در یک طرح توجیهی برای بررسی و تنظیم میزان تولید و عرضه ی محصولات و خدمات به بازار، عوامل دیگری همچون ظرفیت های موجود در بازار، قدرت و توان خرید مصرف کنندگان، میزان تقاضای موجود در بازار، رقابت با دیگر تولیدکنندگان محصولات و خدمات و موارد مهم دیگری مورد ارزیابی قرار دارد. بازاریابی محصولات و خدمات یکی از موارد و کاربردهای مهمی است که در یک طرح امکان سنجی مورد توجه جدی سرمایه گذاران و دست اندرکاران یک پروژه ی اقتصادی میباشد.

  • بهزاد ایرانی